Nem kisebb célt tűzött ki maga elé London, mint hogy Párizst, New Yorkot és Milánót lekörözve a világ férfidivat-fővárosává váljon. A Reuters beszámolója szerint a brit divatmárkák mindezt a fiatalabb, a digitális világban otthonosan mozgó pasik behálózásával próbálják megvalósítani.
A férfiruházatot a divatipar mostohagyermekeként tartják számon. Ezt támasztja alá a Mintel kutatása is, amely szerint a briteknél 2013-ban 24,9 milliárd font értékben adtak el női ruházatot, míg a másik nemnek szánt darabokat mindössze 12,9 milliárd fontért. Ugyanakkor egy, tizenhat év feletti férfiak körében elvégzett felmérés szerint 2013-ban 52-ről 65 százalékra emelkedett a divatcikkeket online vásárló férfiak aránya.
A Harvey Nichols nemzetközi divatcég férfiruházatának vezetője, Darren Skey szerint boltjaikba számtalanszor tévednek be olyan férfiak, akik telefonjukon egy divatbemutatón készült fotóval érkeznek, érdeklődve, hogy az adott modellt árulják-e. Az online jelenlétüket meglovagolva igyekeznek tehát a vezető ruházati márkák az XY kromoszómás egyedek vásárlási kedvét felturbózni.
A luxustermékekre szakosodott online kereskedő, havonta 1,6 millió látogatót vonzó mrporter.com a 2015 elején moziba kerülő Kingsman: A titkos szolgálat című film rendezőjével, Matthew Vaughnnal együttműködve, a mozi outfitjeiből inspirálódva egy teljes férfikollekciót dobott piacra.
forrás: fashionbeans.com
A milliárdos Philip Green birodalmához, az Arcadia Grouphoz tartozó Topman a londoni művész, Natalia Stuyk közreműködésével készített kisfilmet, amelyet a múlt héten megrendezett négynapos londoni divathéten a Topman bemutatója alatt vetítettek a kifutón vonuló férfiak mögött. A hatvanas évek hippi hangulatát idéző pszichedelikus filmet a vetítéssel azonos időben online is közvetítették.
forrás: janmarcel.com
A divathéten a Burberry is élőben közvetítette showját, ám a tortán a hab az volt, hogy a bemutatót követő pillanattól a kifutón felvonultatott darabokat online megrendelhették a márka rajongói.
A brandek a közösségi média lehetőségeit is igyekeznek kiaknázni. App fejlesztőkkel és tech cégekkel együttműködve installációkat, online tartalmakat, sőt, hordható technológiát gyártanak.
Az ADA +NIK a londoni divathéten mutatta be „narratív kabát” elnevezésű kreálmányát. Ez a világ első olyan bőrdzsekije, amely egy, a ruhába épített kamera segítségével képes fotókészítésre és tartózkodási hely meghatározására. A divathéten a kabáttal készített fotókat a show ideje alatt a Twitterre is feltöltötték.

forrás: uk.askmen.com
Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!
3 komment
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
2015.01.16. 08:22:59
bari-kád 2015.01.16. 10:21:18
2015.01.18. 10:29:48
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal