Nagyon csinos vagy (fekete-fehér, vékony fekete bőr övvel díszített egyberuha, ezüst kiegészítőkkel, ízléses színes karkötővel, fekete magas sarkú szandállal – a szerk.), ugyanakkor mintha egyfajta (pozitív) lazaság, funkcionalitás jellemezné az öltözködésed. Ez az IKEA szellemiségét tükrözi vissza, vagy a saját stílusod?
Köszönöm, nagyon kedves vagy. Rám, csakúgy, mint a service office-ban[1] dolgozó munkatársakra nem vonatkozik hivatalos dress code, öltözködésünkre sokkal inkább a smart casual jellemző. A board tagok is alapvetően farmer és V nyakú felső, vagy szoknya és póló összeállítást viselnek, tehát nagyon egyszerű, funkcionális ruhákban vannak.
Nagyon szerencsés vagyok, mert a vállalat értékei, amelyeket PR és kommunikációs szakemberként minden nap képviselek, harmonikusan illeszkednek a saját értékrendemhez. Ennek megfelelően én is preferálom magamon az egyszerű, kényelmes és funkcionális darabokat. Annál is inkább, mert előfordul, hogy nekem is az áruházban van dolgom, ahol néha óriási távolságokat kell legyalogolni, ezért például gyakran két cipőt is hordok magamnál.
Ha előírás nincs is, valamilyen hatással azért van az öltözködésedre az IKEA?
Szerintem sokkal vagányabb dolgokat is fel merek már venni, mint régen, ma már jobban be merem vállalni a színes, mintás ruhadarabokat, sálakat, kiegészítőket. Továbbá, ahogy az IKEA megtanított arra, hogy milyen különbség van textília és textília között, tudatosabb lettem, sokkal többször választok organikus anyagokat.
A másik inspiráló erő ezen a téren pedig egyértelműen a lányom, aki a rózsaszín-monokróm színhatásnak a megtestesítője, nincs az a mennyiségű rózsaszín, amit ne tudna felvenni; és kőkemény kritikus („Anya, ez nem tetszik, válasszunk másikat”). Sokkal bátrabb, mint én, és nagyon jól össze tudja párosítani a gumicsizmát a fürdőruhával. :-)
És kiknek a ruháit, kiegészítőit szereted igazán?
Magyarok közül szeretem Cakó Kingát, akivel gyerekkori barátság köt össze, és jó volt látni, hogy valaki így megvalósította az álmát. A külföldiek közük vannak olyan designerek, akiknek a darabjai nagyon tetszenek, pl. Max Mara, Tod’s, de inkább az elérhetőbb árkategóriában szoktam keresgélni, mint a Tatuum.
Mit gondolsz az első benyomás erejéről?
Abszolút hiszek benne, hiszen az első benyomás a legfontosabb, akár egy interjú helyzetben vagy egy tárgyalás során, amikor mi képviseljük a márkát. Példának okáért, ha a cég, akit képviselek azt vallja, hogy olyan lakberendezési termékeket forgalmaz és gyárt, amelyeket az emberek megengedhetnek maguknak, akkor szerintem megütközést keltene, ha én minden nap designer darabokban mutatkoznék. Én képviselem a márkát is, vagyis harmóniában kell lennem azzal a képpel, amit az IKEA sugároz.
Szoktál taktikázni is?
Nem, azt azért nem mondhatnám. Tárgyalási helyzetekben nálam két dolog kerül előtérbe: az egyik a funkcionalitás, a másik a márka képviselete. Ha tudom, hogy egy fontos tárgyalásom lesz, természetesen átgondolom, hogy mit veszek fel, de sokkal inkább a helyzetet értékelem. Például, hogy kell-e aznap utaznom, mert akkor olyan darabot választok, amely jól viseli a gyűrődést. Tárgyalási helyzetekben azonban sokkal inkább arra törekszem, hogy a tárgyalópartner komfortosan érezze magát, amikor találkozunk. Azt tartom igazán fontosnak, hogy a kinézetem, a megjelenésem azt a fajta alázatot, értékrendet sugározza, amit az IKEA is.
Meséltél a kislányodról, gyakorló anyaként mindketten tudjuk, elkerülhetetlen, hogy egy-egy zűrösebb reggelen egy színes ujjlenyomat, egy joghurtos kiskanál landoljon a ruhánkon, és már nincs idő átöltözni. Mit teszel ilyen helyzetben?
Nálam nemcsak az irodába, de az autóba is mindig be van készítve egy sötét kosztümkabát, kiskabát vagy blúz. Erre azért is van szükség, mivel Budaörsön van a másik áruházunk, így akkor is felkészült vagyok, ha ott ér egy váratlan tárgyalás vagy televíziós interjú. Továbbá mindig van nálam egy kendő vagy sál is, ami foltokat is eltakarhat, és nem utolsó sorban magabiztosságot ad, főleg, hogy nem lehet tudni, éppen külső vagy belső helyszínen kell nyilatkozni. De mindig van nálam egy váltócipő, egy szájfény, egy korrektor és egy fésű, így tényleg megoldhatók a legváratlanabb helyzetek is.
Említetted, hogy milyen fontos az első benyomás a személyes találkozókon. Szerinted érdemes ugyanilyen figyelmet fordítani a közösségi médiában a profilunk külalakjára?
Bár nem vagyunk közszereplők, vagy celebek, ha jól végezzük a munkákat, azonosítanak minket egy márkával, ezért rendkívül fontosnak tartom, hogyan kezeljük a közösségi média megjelenésünket. A Facebook alapvetően egy lenyomata annak, hogy mit akarunk magunkról láttatni, és naivitás lenne azt gondolni, hogy például a munkaerő piacon nem az a HR-es első dolga, hogy megnézi a befutó jelentkezőknek a közösségi média megjelenéseit, vagy egy új csapattag csatlakozása esetén a munkatársak ne néznének rá az illető Facebook- vagy LinkedIn-oldalára.
A LinkedIn esetén azt vallom, hogy ott tényleg csak a munkával kapcsolatos információk legyenek. Profilképként is inkább egy közeli, hivatalosabb portréfotó szerepeljen. A személyes Facebook-oldal már a magánéletünk része. De fontos, hogy a profilban itt is felismerhető legyen az arcod, az alakod - persze kulturált határokon belül. Például semmiképpen nem javaslok fürdőruhás képet, vagy bulifotót profilképként beállítani. Továbbá nagyon tudatosan kell kezelni a privacy beállításokat, különösen egy kommunikációs vezető esetében. Egy kommunikációs vezető nem engedheti meg magának, hogy olyan kép kerüljön ki róla, ami nem vállalható.
[1] az IKEA-nál nem head office van, hanem service office, tehát sokkal inkább szolgálati egységként tekintenek ezen a területen ismagukra
(Fotók: Molnár Dávid, Flow PR)
Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!
1 komment
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Bánki Tamás | DrLinkedin.hu · http://DrLinkedin.hu 2014.07.20. 22:38:41
Protré, amelyen mosolygunk(!) és fotósnak jobbjára nézünk, mikor a kép készül, így amikor feltöltjük az oldalunkra, ott is jobbra(!) nézünk.
DrLinkedin.hu
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal