Annak ellenére, hogy számos munkahely igen engedékeny az öltözködés terén, a reggeli készülődés során mindenképpen vegyük figyelembe a pozíciónkból, munkakörünkből adódó kötelezettségeinket, és annak megfelelően állítsuk össze a napi viseletünket. Különösen igaz ez a mintás, feliratos ruhadarabokra, amelyek stílusukból, vagy éppen a feliratuk mondanivalójából adódóan akár illetlenek is lehetnek. Ha mégis ilyen darabra esik a választásunk, akkor jól gondoljuk át a napi teendőinket, hiszen egy megbeszélésen akár komolytalanná is válhatunk egy oda nem illő felsőben.
Egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a fotóval, sőt, akár kacér, hivalkodó feliratokkal ékesített felsők. Nos, legyen bármennyire nagy is ez a vonzalom, Mickey Egér és barátai, valamint a pin-up lányok inkább a partykba valók, mintsem a munkahelyünkre. Ha üzleti tárgyalások, ügyféltalálkozók rendszeres szereplői vagyunk, akkor e darabokat hagyjuk meg magánéletünk célközönségének.
Ennek ellenére egy-egy visszafogottabb, mintás darabot nyugodtan viselhetünk a munkahelyünkön is, de ilyen esetekben ügyeljünk arra, hogy a nadrág, a szoknya vagy a felsőruházatunk egyszínű, minta nélküli legyen. E szabály alól a kiegészítők, így például az övek, táskák sem képeznek kivételt. Jó megoldás lehet, ha mintás pólónkat blézerrel vagy urak esetében sportzakóval kombináljuk, ugyanakkor a ma oly népszerű állatmintás daraboktól mindenképpen tartózkodjunk.
Legyen bármennyire is ötletes a pólónkra nyomtatott szöveg, még otthon, baráti körben is győződjünk meg arról, hogy a szöveg mondanivalója valóban nem sértő-e. A munkahelyünkön inkább kerüljük az efféle feltűnést, hiszen „humorunk" nem biztos, hogy a főnökünk szemében is pozitív fogadtatásra talál. Ha már elmúltunk 35 évesek, akkor gondoljuk át kétszer, valóban feliratos, vicces pólóban akarunk-e mutatkozni. Sajnos e darabok kedvelőinek nem kedvez az idő vasfoga, ugyanis három és fél évtizeddel a hátunk mögött már nem a pólónkon fognak kacarászni, hanem bizony rajtunk.
A feliratokkal kapcsolatos diszkréció a gigantikus márkafeliratokra is vonatkozik: egy-egy mellkast eltakaró logó előbb kelt visszatetszést környezetünkben, mint elismerést. Legyünk visszafogottak a márkajelzések terén, és inkább összmegjelenésünkkel keltsünk „minőségi" hatást, és ne az általunk választott márka jegyeivel.
Fotók: hideyourarms.com, haute-cocktail.com, journallive.co.uk, virtuousstyls.com
Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal